Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Spasavanje evra je pogrešan cilj

Komentari (20) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 petak, 11 novembar 2011 16:02
lili
Vidi,vidi kako su anglosaksi žestoko krenuli!
Puca evroatlantski savez!?(Naravno, treba da ostane samo dolar.)
Maske su konačno pale!
Preporuke:
53
1
2 petak, 11 novembar 2011 18:00
Petar Veliki
Nadam se da će i dolar da doživi sličnu sudbinu. Nama i ovako nema spasa.
Preporuke:
42
0
3 petak, 11 novembar 2011 18:43
Boki
Propast Evra=propast EU, u to nema nikakve sumnje. Evro je bio dobar put, u cvrsce povezivanje Evrope sa krajnjim ishodistem u nekoj vrsti jedinstvene federalne drzave. Evro je omogucio (u pocetku) slabijim drzavama da se mnogo jeftinije zaduzuju cime su naglo podigle konkurentnost. Nazalost benefit je otisao u neproduktivnu potrosnju a ne u poboljsanje konkurentnosti. Postavlja se pitanje kako da danas Grcka ili Italijanska privreda konkurise Nemackoj koja se mnogo jeftinije finansira. Sa druge strane povratak na sopstvenu valutu omogucio bi Italiji da pregazi Nemacku i Francusku industriju (uspeh Poljske), da ne govorimo o tome da je realni Grcki interes da se recimo ukinu subvencije na poljoprivredu a skinu carine na Kinesku tehnicku robu na primer, i takvih je primera, HM 17 + 10 za sada. Benefit koji 17 zemalja crpe iz stampanja valute (za bezvredan papir kupuju sirovine bas kao i dolar) istopice se ukoliko Italija istupi iz evro zone, a neka manja unija je povratak na pocetak.
Preporuke:
33
0
4 petak, 11 novembar 2011 20:20
Aleksandar
Evro ce se odrzati sve dotle dokle je anglo-americkim valutnim spekulatorima tako lakse da nastave da pljackaju Evropu. Ako bo EU uspesno zatvorila takve sulude metode namontiranog kladjenja kao nakid short selling onda bi svetska finansijska uber-bagra ponovo razbila Evropu na masu tkz. nacionalnih valuta da bi ih spekulativno napadala pojedinacno. Igra je potpuno ista da li postoji Evro ili neka druga gomila valuta. Pitanje je samo kojom vrstom revolucije (cije glave moraju da lete) da bi stalo na put anglo-americkom finansijskom spekulisanju.
Preporuke:
31
0
5 petak, 11 novembar 2011 21:58
Spasoje
Čuvajmo Srbiju.
Bog je sačuvao, sačuvajmo je i mi.
Čuvajmo naše oranice, šume, vodu, vazduh.
Ako to imamo, ništa nam drugo ne treba.
Dinkić i strateška gospoda navalili su da nam to oduzmu, da dovedu stratege da nas upregnu da ovde za njih OREMO.
Ne interesuje nas propast Evra, Dolara.
Čuvajmo se Srbi.
Čuvajmo se - kako reče genije Arčibald, koji je pročitao sve Dinkiće!
Preporuke:
49
1
6 petak, 11 novembar 2011 22:48
Bojan
Sve ovo znači da se Evropa, i SAD, polako okreću ka sebi. Imaju svoje probleme, moraju da ih rješavaju, i sa njima će biti zaokupljeni minimalno nekoliko godina. To znači manje petljanje u spoljnu politiku, tj. manje novca sa SFOR, KFOR, EULEKS, EU misiju u BiH, OHR i ostale. To znači i manja kontrola nad albanskim i muslimanskim ekstremizmom na Balkanu. Hrvatima će manje da dijele packi kada opet krenu da budalešu sa svojim maloumnim nacionalizmom.

Pitanje za auditorijum ovdje je: sa čime su Srbija i Srpska dočekale ovaj ambijent? Kakva nam je ekonomija? Kakva nam je vojska? Ko će da brani Srbe na Kosmetu, u Nišu, Kragujevcu, kada poludjeli Albanci napadnu? Ko će da brani Srbe u BiH kada se mudžahedini ponovo osokole? Ko će da spriječi obnovu tisućljetnog sna Hrvatske da osvoji bosansku Krajinu??
Preporuke:
36
0
7 subota, 12 novembar 2011 02:48
Marko Gay
Hahaha, stvar smo toliko medijski izdramatizovali da ste cak i vi naseli i uplasili ste.

U stvarnom a ne medijskom svetu, Berlusconi mora otici jer odbija da gubitke zapadnih banaka i investitora prevali na italijansku sirotinju. Kao i zato sto nam je nelojalan. Kao primer poslednjeg naveo bih njegovo flertovanje s Rusijom, zbog cega je morao iskociti nas osigurac (drzavni sekretar u italijanskom MIP-u).

Kao drugi krak za nas povoljnog resenja krize, zalazemo se da Evropska centralna banka "odstampa" vise evra nego sto je lisca na planeti. Takva inflacija bi doduse unistila vase ustedevine, ali u tome i jeste poenta. Cenu treba da platite vi a ne mi.

Srecom, ECB ima sluha za nase ideje i vec lozi evro-inflaciju.

Ako bi Berlusconi ostao a Angela i ECB se oduprli inflaciji, cenu bi umesto obicnih ljudi platile banke. A to, zao mi je, ne mozemo da dozvolimo.
Preporuke:
12
4
8 subota, 12 novembar 2011 07:34
Danilo
@ lili,

Kazete:"Naravno,treba da ostane samo dolar",i potpuno ste u pravu.

SAD zeli da dolar ponovo bude jedina rezervna valuta za cijeli svijet sto bi im omogucilo da poprave svoju situaciju dodatnim stampanjem istog.
Rusija i Kina,u posljednje vrijeme drze devizne rezerve i u evrima (Rusija:40 % u $,40 % u evrima i 20 % u zlatu).
Dugorocnije gledano,SAD i EU postaju sve nekompetitivnije na svjetskom trzistu zbog visokih cijena radne snage,u odnosu na BRIK i za ocekivati je jos vece krize u SAD i EU.Ako smanje plate,opasce kupovna moc naroda,firme ce propadati,narod ce ostajati bez posla,budzeti se nece moci puniti i problem je jos veci,umjesto da narod placa poreze,drzava ce morati njih drzati na socijali.

@ Bojan,

Dobro pitanje.
Srpska ce opstati zato sto se vezala za Rusiju i Izrael.Evo pocinje gradnja Termoelektrane Stanari,snage 300 MW,autoputeva,Rusi traze naftu i gas.Rusija ce je braniti,a i oni i Izrael obecavaju jos investicija.

Srbija mora ici istim putem.
Preporuke:
23
0
9 subota, 12 novembar 2011 09:04
Dragan
...Nijedan samit nije kompletan bez ritualne deklaracije da će Evropa učiniti “sve što treba“ da očuva zajedničku valutu....

Naravno da hoće. Ako treba s Amerikancima će razoriti i opljačkati još nekoliko zemalja. Iran je na redu. Neka se spremi Sirija.
Preporuke:
14
0
10 subota, 12 novembar 2011 11:30
Dragan
Oni zaluđuju i zamlaćuju prvo sami sebe a potom i ceo svet.

Prevara koji oni zovu "ekonomski model" ne može izroditi ništa drugo nego ovakvu zbrku i katastrofu kakva se i događa. Prosto nije moguće da prevaran sistem izrodi bilo šta konstruktivno i napredno, ne može se na prevari izgraditi civilizacija ili ma kakav trajan i postojan napredak.
Preporuke:
13
0
11 subota, 12 novembar 2011 18:32
Ludi Vanko
EU -dalako joj lepa kuća. Sarkozi nam sprema odaje za služinčad u EU.Daće Bog da ga ugostimo na nekom savskom splavu , svejedno što bi tamo bolje pristajao Berluskoni, da mu pokažemo kako smo sposobni da živimo na visokoj noćnoj nozi i bez njega i Merkelove.Mi obični odavno znamao da ovi naši ludi političari prodaju maglu o boljem životu pomoću EU ovom narodu, jer sami nemaju pojma kako se prave pare na ovom našem bogatsvu od prirode i pozicije.Naći ćemo one koji to vide.Oteraćemo sve političke stranke koje misle da je predizborni vašar beskrajno moguć tako prljav, kljakav i neinventivan, i da narod nikad neće pročitati kako se igra s demokratijom može naprasno, već na sledećim izborima ,da završi.Nećemo glasati one koji misle da je narod stoka, ni ovaj ovde ni onaj herojski na severu Kosova i da i sami, bez lažova i lopova, možemo da nađemo put za svoj opstanak.Neka Sarkozi u odaje za služinčad smesti Hrvate i Sovence.Oni su navikli.Mi za to nismo podobni.
Preporuke:
16
0
12 subota, 12 novembar 2011 23:01
utopija
Spasavanje evra je kao pokušaj sprečavanja topljenja santi leda na Severnom polu. Svi imaju ideje i u njihovu ispravnost su uvereni, a rezultati su potpuno suprotni i van njihove kontrole.
Preporuke:
11
0
13 nedelja, 13 novembar 2011 01:34
Ad hoc
Verovatno je svima jasno:
dok SAD ima vojsku i atomske bombe u EU ništa za Evropu nema dobrog.
Ne znam zašto se pravimo da očekujemo od Evrope progres kad tog neće biti dok su ameri sa oružjem prisutni.
Tek kad se NATO iseli možemo da računamo na bolje.
Da li će to da dozvole -druga priča.
Preporuke:
6
0
14 nedelja, 13 novembar 2011 12:34
Marko Gay
@ Ad hoc

Tek kad se NATO iseli možemo da računamo na bolje. Da li će to da dozvole -druga priča.


Da hocemo to da dozvolimo ne bi Obama svake druge noci provodio sat vremena na telefonu s evropskim politicarima diktirajuci im kako da rese pitanje dugova.

Mi zelimo da evro i EU opstanu.

Ali da bi se banke namirile, zivotni standard Evropljana se mora znatno sniziti -- zato je i potrebno toliko telefonskih poziva.
Preporuke:
3
2
15 ponedeljak, 14 novembar 2011 12:36
siniša @ Marko Gay
Dugo sam mislio na koga me podsećate i onda sam se setio, Super Hik.
Super Hik je junak stripova Alan Ford, koji se bori protiv sirotinje, a u korist bogatša.
Njegov način borbe je zanimljiv. Njemu mnogo smrdi iz usta i kad on dune u pravcu nekog siromaha odmah ga svojim smradom onesposobi, a zatim otme od siromaha to što ima i trčećim korakom ide ka svinjama u frakovima koji predstavljaju vlasnike i gospodare svega i svačega da im da to što je oteo od sirotinje.

Što se tiče Obaminih dugotrajnih i čestih razgovora u noć sa evropskim liderima, ako su zaista tako dugi i česti onda to znači da, nisu kratki, dakle da Obama ne daje kratke i jasne naredbe nego se pogađa i ubeđuje, i to što su česti da njegovi stavovi nisu izgrađeni nego traga za svojim stavom, što bi se reklo gaji prase na Božić.

Kakav je to lider koji ne zna rešenja i koji se raspravlja sa svojim podčinjenima?
Preporuke:
4
0
16 ponedeljak, 14 novembar 2011 14:58
Marko Gay
Kakav je to lider koji ne zna rešenja


Evo npr Milosevic. Nije vise znao ni video resenje ni izlaz za Srbiju okruzenu NATO-m. Nije svaka situacija lako resiva, pa ni ova s drzavnim dugovima s kojom se Obama nosi.


ako su zaista tako dugi i česti onda to znači da, nisu kratki, dakle da Obama ne daje kratke i jasne naredbe nego se pogađa i ubeđuje


Prvo, svaki vaspitani covek formulise svoje naredbe kao pitanja. Npr cuveno: Mozete li mi uciniti uslugu?

Drugo, razgovara s vise evropskih politicara a ne jednim, sto samo po sebi zahteva vreme.

Trece, slusa njihovu procenu hoce li narod podneti glad bez mnogo roptanja.

Cetvrto, slusa sta oni kazu o posledicama njegovih naredenja koje nije imao u vidu, a i ne zeli. Recimo, ako Nemacka i Francuska povecaju svoj ulog u evropskom spasilackom fondu (kao sto je Obama insistirao), francuski kreditni rejting ce pasti (sto Obama sad ne zeli, jer to nije u americkom interesu).
Preporuke:
1
1
17 utorak, 15 novembar 2011 09:31
siniša @ Marko Gay
Niste u pravu za Miloševića. On je tačno znao šta treba raditi. Trebalo se i sada se treba oštro suprostaviti i NATO-u i EU.

Nekako nazirem razloge zašto se vi kao još jedna verzija Super Hika, stavljate na stranu malog broja zelenaša i profitera iz okolnosti opšte obespravljenosti i pretećeg siromaštva. Idete linijom manjeg otpora. Lakše vam je da se gostite sa mrvicaama bačenim sa stola nego da se suprostavite i ostanete bez svojih mrvica sa i ispod stola.

Međutim vi kao da prenebregavate ljudsku prirodu. Glad i beda se ne mogu biološki prihvatiti bez roptanja. Jedino se energija očaja gladi i nesreće može preusmeravati umesto na vinovnike i gladi i nesreće na unutrašnje sukobe gladnih i nesretnih.
Ali ni to nije rešenje, to je samo odlaganje problema koji ipak imaju profiteri iz gladi i nesreće. Zato oni tako dugo većaju i ne uspevaju ništa pametno da smisle.

Prosto uživam u njihovim sekiracijama.
Preporuke:
2
0
18 utorak, 15 novembar 2011 14:02
Da, da, poverovaće jednom Ameru, kome je u interesu da evro propadne...
EU NIJE dobra organizacija, posebno za male zemlje, ali činjenica je da će problemi sa evrom biti loši za zemlje evrozone. TO JE ČINjENICA! Da sli su Grčka i druge zemlje trebale napustiti evro? DA! Mogu li ga sada napustiti? NE! KASNO JE! Ako Grča to učini, upašće u DALEKO veće probleme! I ne samo Grčka, već i druge zemlje. To će biti i kraj evra, kao i zajedničke valute i za siromašnije, i za bpgatije zemlje. Verovatno to neće biti i kraj zajedničke valute za Nemačku i neke druge zemlje EU-a, koje su u boljem stanju, ali svakako hoće biti kraj valute koja uključuje Grčku, Italiju, Portugaliju...
Preporuke:
0
0
19 utorak, 15 novembar 2011 14:13
s.j. @ Danilo
Slažem se. U ostalom, Ameri vode istu politiku već dugo.

Da li biste se složili da je za zemlje u deficitu (i sa krajnje lošom ekonomijom) izlazak iz evrozone jednak samoubistvu? Jer, vidite, njihovi dugovi su u jednoj valuti (verujem, mahom dolarima i evrima). E, sad, i da evru opada vrednost, opet na polju dugova u evrima, stvari ostaju na istom. ALI, kada bi Grčka izašla iz evrozone (i ne mislite da podržavam EU; Šta više, Ameriku i EU, zajedno sa njihovim prijateljima vehabijama, smatram za nove sile osovine), ona bi kao zemlja sa užasnim finansijama, bila nesposobna da održi vrednost svoje valute. Šta bi to značilo za Grčku? Značilo bi da za svaki evro i dolar duga, moraju platiti sve više i VIŠE drahmi, čija bi vrednost bila, uveren sam, neodrživa i slaba.

Drugo je kad zemlja sa uređenom ekonomijom izađe iz evrozone. To ne samo da je povoljno za nju jer je u stanju da održi vrednost valute, već je dodatno povoljno jer valuta te uređene ekonomije nije opterećena tuđim problemima.
Preporuke:
0
0
20 utorak, 15 novembar 2011 16:28
siniša @ Marko Gay
Šta ćete vi Marko, ma ko da ste, uraditi, ako Rusija bude u maju 2012. bombardovala Albaniju i Kosovo? Šta ako je ta odluka već donesena?
Preporuke:
2
0

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner